Popis vybavení: 2 ks skládacích dvoukřídlých rychlouzavíratelných bran se samonosnou konstrukcí
Technický prostředek sloužící k zajištění velmi rychlého uzavření vjezdů do prostorů letiště (SRA I a SRA II).
Předpokládané umístění: Pracoviště SRA1 a pracoviště SRA2.
Technická specifikace zařízení:
Skládací dvoukřídlé rychlouzavíratelné brány, určené pro zvýšení ochrany vjezdových míst provozovatele letiště.
Technické zařízení (brány) splňují minimálně následující uvedené technické parametry:
- brána o šířce 10.000 mm pro pracoviště SRA 1 a brána o šířce 7.000 mm pro pracoviště SRA 2;
- dvoukřídlá a sklopná konstrukce obou dodaných bran, současně tyto brány musí mít samonosnou konstrukci, zavěšenou na sloupcích, nepřipouští se instalace vodící lišty či kolejnice v zemi nebo nad horním průjezdovým profilem brány;
- maximální spolehlivost dodaných bran, provedení pro velmi silný nebo nepřetržitý provoz;
- každá dodaná brána vybavena motorovou jednotkou, DAAB, uzpůsobenou pro danou konstrukci brány a umožňující rychlost zavírání 1m/s, motorová jednotka je požadována samosvorná;
- výplň kovového rámu brány (každého křídla) tvořena kovovými profily o rozměrech alespoň 25x25mm;
- každá brány samostatně osazena řídící programovatelnou jednotkou umožňující připojit další technická nebo bezpečnostní zařízení (např. semafor, čidla, kamery, infrabariéry);
- každá dodaná rychlouzavíratelná brána osazena nejméně 10 bezpečnostními tlakovými lištami zajišťujícími, že nedojde k sevření objektu, nacházejícího se v průjezdném prostoru mezi jednotlivými křídly brány, případně k sevření objektu křídly v průběhu procesu jejich skládání (zavírání);
- každá dodaná brána opatřena nejméně dvěma fotobuňkami, zajišťujícími, že nedojde k uzavření brány v průběhu projíždění vozidla a dvěma nouzovými vypínači;
- infrabariéry nebo obdobná čidla umožňující zamezit otevření brány v případě, kdy se v prostoru určeného pro složení křídel brány nachází vozidlo;
- horní hrana každé brány osazena tzv. „pilkou“ omezující možnost přelezení brány;
- přídržný mechanismus (magnet) o síle minimálně 2.500 N;
- LED osvětlení pro osvětlení průjezdového profilu brány, všechny sloupky brány opatřeny reflexními páskami (vjezdová i výjezdová strana), barevné provedení každé brány je požadováno modré, RAL 5010;
- dálkové ovládání, umožňující otevření i zavření brány;
- možnost provádět ovládání a monitoring každé brány samostatně i z pracoviště bezpečnostního dispečinku provozovatele letiště, cestou současně používané řídící nadstavby C4;
- rozsah pracovních teplot nejméně v intervalu -20/+50 0C, včetně pohonu a řídící jednotky;
Zdůvodnění:
Pořízením uvedených technických prostředků zajistí provozovatel letiště ochranu určených vjezdů do neveřejného nebo vyhrazeného bezpečnostního prostoru letiště. Navržené technické prostředky budou používány k oddělení jednotlivých bezpečnostních prostorů a taktéž jako účinný prvek ochrany perimetru v případech mimořádných nebo nestandardních událostí. S využitím uvedených technických prostředků eliminuje provozovatel letiště rizika, vyplývajících z analýzy rizik (použití motorového vozidla pro spáchání protiprávního činu).
Předpokládaná cena: 1 800 000,- Kč bez DPH
Dodavatelem zařízení se stala společnost Daisy IT s.r.o.
Letiště Ostrava, a.s. uzavřelo kupní smlouvu na dodávku zařízení na základě výběrového řízení vyhlášeného formou veřejné zakázky malého rozsahu v souladu s „Pravidly pro financování vybavení letišť technickými nebo obdobnými prostředky sloužícími k ochraně civilního letectví před protiprávními činy pro rok 2020“ vydanými Státním fondem dopravní infrastruktury.
Zařízení bylo dodáno.